כשמסתכלים באמת בצד הטוב של כל אחד,מתאהב האדם על הבריות בחיבה פנימית, ואינו זקוק לשום אבק של חנופה. הרב קוק

הרשמה חינם למגזין הקבלה החודשי

אימייל:
שם:
שיעורים לצפייה
לימוד קבלה באינטרנט
לוח הרצאות וקורסים
ספרים | משה שרון
חנות ספרים ודיסקים
מאמרים
קורס | הרצאה | חוג בית
אימון אישי / זוגי
מן התקשורת
איך עושה משפחה?
לפי הקבלה
זוגיות לפי הקבלה
טיפים לחיים
ספרי קבלה להורדה
חנות ספרים ודיסקים
חגי ישראל לפי הקבלה
פרשות השבוע לפי הקבלה
שאלות נפוצות | קבלה
פיוטים
שעורים להאזנה לפי נושאים

טוען
תשובה לעודד על נסיעה לאומן
א. הוויכוח על היציאה מארץ ישראל ומה מותר ומה אסור הוא ויכוח בין אלפי שנים בעם ישראל. בתקופת התלמוד כמעט ולא היה מי שיתיר. הרמב"ם לפני 800 שנה, פסק (משנה תורה מלכים ה') שרק למטרת מצווה כמו נשיאת אישה, לימוד תורה וכו' מותר ובכל מקרה הוא כותב "ואף על פי שמותר לצאת (במקרים הנ"ל), אינה מדת חסידות, שהרי מחלון וכליון שני גדולי הדור היו, ומפני צרה גדולה יצאו, ונתחייבו כליה" – הרמב"ם לא התיר יציאה בשביל קברי צדיקים. זו הרי לא מצווה. בימינו, יש דעות לכאן ולכאן. למשל רבי חיים חזקיהו מדיני זצ"ל, בעל ה"שדי חמד" סבר שמותר בגלל התועלת הרוחנית, הרב קוק ועוד רבים אחרים התנגדו לדעתו. ב. אבל, וזה אבל גדול, רוב גדולי הדור ורוב פוסקי ההלכה, גם בדורנו, אינם מתירים ואף מתבטאים בצורה ברורה בעניין אומן - http://www.meirtv.co.il/site/content_idx.asp?idx=8617&cat_id=3751. ג. החברה שנוסעים לאומן טוענים שכתוב איפשהו ש"הצדיקים זוכים שמקום גניזתם הוא קדוש כקדושת א"י" – לא מצאתי את זה בליקוטי מוהר"ן ב' כט' כמו שהם כותבים והרב אבינר טוען שאין מקור כזה - http://www.srugim.co.il/89726-%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%99%D7%9F-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%9C%D7%A7%D7%91%D7%A8%D7%99-%D7%A6%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%97%D7%95%D7%9C-%D7%99%D7%A9-%D7%93%D7%99%D7%9F ד. לגבי האמירה של רבי נתן שהנוסע לאומן לראש השנה וכו' – זה נאמר בגלות, כשתלמידיו בעצמם היו בגלות. נשמע לך הגיוני, ביום הקדוש הזה, כשיש לנו מדינה - לעזוב את ארץ ישראל? ולא שאלתי אם זו חוויה, חוויות יש בכל מיני מקומות, שאלתי אם זה הגיוני? אני מאמין, ויש לי על מי לסמוך, שירושלים והכותל המערבי, זה המקום להיות בו בראש השנה. ה. מה שבאמת מפריע לי זה שהופכים את ה"בדיעבד" ל"לכתחילה". אני אסביר: הרי אין מצווה כזו לנסוע לקברי צדיקים, גם לא בארץ ישראל, אז מי שלא נוסע לא עבר עבירה. עכשיו – מי שיוצא מארץ ישראל הוא לא עושה זאת בוודאות שזו מצווה או משהו כזה (זה נקרא -לכתחילה) אלא בדיעבד – שהרי לא כולם מסכימים שמותר לעזוב את ארץ ישראל שלא למטרת מצווה. אז אתה רוצה לנסוע לאומן? אתה מרגיש שזה עושה לך "וואו" בעבודת השם? סבבה, סע, ותשאיר לנו את השם שלך ושל אימא שלך בכדי שנתפלל עליך שעזבת את ארץ ישראל למרות שלא היית חייב. אבל מה הבעיה? שיש כאלה שהפכו את זה לחובה, ל"לכתחילה" ושמים שלטים בכל רחבי הארץ "אומן ראש השנה – איש בל ייעדר" כאילו ח"ו מי שלא נוסע אמור להרגיש שהוא לא בסדר. ו. בקיצור – אם אתה רוצה מאוד לנסוע – סע, חד פעמית, אבל לא בראש השנה, ויותר טוב שאת הכסף הזה להבא תתן לצדקה או תשקיע בלימוד התורה שלך.
הודעה חדשה
שם:
נושא ההודעה:
תוכן ההודעה:
Captcha
שלח

אפסייט - בניית אתרים בניית אתרים אפסייט