מנוי לאוצר הקורסים וההרצאות של משה שרון

כל הקורסים השווים במחיר מצחיק

הרשמה ומנוי – בטופס אחד פשוט ומהיר!

ריכזנו עבורכם את כל הקורסים במקום אחד, פתחנו את השיעור הראשון כדי שתוכלו להחליט אם הוא מעניין אתכם, תוכלו לצפות או להאזין בזמן שלכם, מהפלאפון או מהמחשב, בלי תלות במקום וזמן. סידרנו לכם מחיר שווה באמת, נוח לכל כיס ולא מכביד. ₪47 לחודש או ₪67 במקום אלפי שקלים. תמיד אפשר לבטל..

מחכים לכם

מה הזמן מסמן לי?

כאן תוכלו למצוא הרצאות ומאמרים על פרשת השבוע ועל החג הקרוב הבא עלינו לטובה

פרשת שופטים

תמוז

רוצה להיות מלך? פרשת שופטים מפגישה אותנו עם סוגיית ההנהגה, המלכות, ראשות הממשלה: "כִּי תָבֹא אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹקיךָ נֹתֵן לָךְ וִירִשְׁתָּהּ וְיָשַׁבְתָּה בָּהּ וְאָמַרְתָּ אָשִׂימָה עָלַי מֶלֶךְ כְּכָל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר סְבִיבֹתָי: שׂוֹם תָּשִׂים עָלֶיךָ מֶלֶךְ אֲשֶׁר יִבְחַר ה' אֱלֹקיךָ בּוֹ מִקֶּרֶב אַחֶיךָ תָּשִׂים עָלֶיךָ מֶלֶךְ לֹא תוּכַל לָתֵת עָלֶיךָ אִישׁ נָכְרִי אֲשֶׁר לֹא אָחִיךָ הוּא: רַק לֹא יַרְבֶּה לּוֹ סוּסִים וְלֹא יָשִׁיב אֶת הָעָם מִצְרַיְמָה... לְבִלְתִּי רוּם לְבָבוֹ מֵאֶחָיו וּלְבִלְתִּי סוּר מִן הַמִּצְוָה יָמִין וּשְׂמֹאול לְמַעַן יַאֲרִיךְ יָמִים עַל מַמְלַכְתּוֹ הוּא וּבָנָיו בְּקֶרֶב יִשְׂרָאֵל" (דברים יז'). מצד אחד "שום תשים עליך מלך" נשמע כמו מצווה וכך גם הבין זאת הרמב"ם, אבל לא כולם מסכימים עם טענתו, שהרי ברור שיש כאן איזו גערה נסתרת: כשאתה ממליך מלך – תיזהר במשנה זהירות, שיהיה צנוע, לא רודף כסף ונשים, ולא אחד שחושב שהוא "מורם מעם". ובכלל, מדוע התורה כותבת "ואמרת ואשימה עלי מלך ככל הגויים", מלך הוא מנהג של גויים? ולא ברור כל כך - למה להזהר בהמלכת מלך? ואם ראש הממשלה אוהב את "החיים הטובים"? מה רע בזה?

ראש השנה

תמוז

חגים ביהדות הם אינם טקסי זיכרון - חגים הם חלונות של אנרגיה שמתרחשים בהווה. כותב הרמח"ל "שבשוב תקופת הזמן ההוא (של החג או המועד) יאיר עלינו אור מעין האור שהאיר אז, ותחודש בנו תולדת אותו התיקון"

הספרים של משה שרון

קליפות הנפש | יום ליום | העולם לא יכול להתקיים בלעדיך | עשרה נכנסו לפרד"ס | זוגות זוגות | אחי אהרן ואמא בהריון | נפלאות הכעס | הנסיך קוקוריקו | אייכה

הציטוט היומי - מתוך הספר יום ליום

ל' אב תשפ"ה

וזו העבודה של יהודי לאחר שנכשל, להתחזק בשמחה. ופעמים שכל הנסיון אינו על עצם החטא אלא על החיזוק שאחריו, שמנסים אותו אם יתחזק לאחר שנכשל.

האדמו"ר מסלונים | נתיבות שלום. בראשית כו'